Згідно з результатами соціологічного опитування, проведеного ZN.UA, більшість українців виявляють негативне ставлення до реклами азартних ігор.


Більше ніж 70% населення вважає, що подібну рекламу слід заборонити.

В Україні реклама грального бізнесу перетворилася не на засіб конкуренції, а на інструмент примусового залучення до гри, що призвело до зростання кількості гравців і, що ще більш тривожно, до поширення ігрової залежності. Про це зазначає Євген Плінський у своїй статті "Перевернути гральний стіл. Які проблеми існують в гральній індустрії і які заходи планує вжити влада". Більшість українців висловлюють негативне ставлення до реклами цього сектору.

У ході дослідження, організованого для ZN.UA Центром Разумкова, українцям запропонували висловити свою думку щодо реклами азартних ігор.

Відповіді на запитання виглядали таким чином:

Загалом 68,6% негативно ставляться до реклами та вважають її, в якомусь контексті, нав'язливою та агресивною.

"За статистикою, кількість людей, які мають обмеження через ігрову залежність, зросла вдвічі за перші шість місяців 2024 року. За цей час до реєстру лудоманів було внесено 4585 осіб. Загалом у реєстрі станом на липень 2024 року було 7,8 тисячі українців", - пише Плінський з посиланням на дані "Опендатаботу".

За його словами, практично неможливо визначити, наскільки збільшилася кількість гравців. Адже реальний обсяг ринку залишається невідомим. Крім того, оцінювати ситуацію через податкові надходження також не є коректним, оскільки неясно, хто і яким чином їх сплачує.

"Проте цілком вірогідно, що в умовах такої інтенсивної рекламної кампанії кількість гравців зросла приблизно так само, як і число тих, хто страждає від залежності від азартних ігор. В кілька разів. Це й пояснює прагнення українців повернутися в епоху, коли реклама грального бізнесу та нав'язування ідеї 'грай і вигравай або програвай' були відсутніми," - зазначає автор.

У процесі дослідження українців було поставлено запитання: "На вашу думку, чи потрібно заборонити рекламу онлайн-казино, букмекерських контор та лотерей?"

74% респондентів висловили думку про те, що реклама онлайн-казино та спортивних ставок повинна бути заборонена. Лише 13% опитаних підтримали ідею наявності такої реклами.

Нагадаємо, у Верховній Раді обіцяють найближчими тижнями ухвалити в другому читанні законопроєкт № 9256-д, який стосується реформи грального бізнесу. Серед іншого законопроєкт також передбачає вузький доступ операторам до ринку реклами, який матиме жорсткі обмеження.

Related posts